За нової системи навчання студенти мають менше часу на виконання програми; їм ставлять жорсткі часові межі. Тому ті студенти, що змушені водночас працювати, опиняються в гірших умовах. Наслідок � більше соціальне розшарування.
Гасло “конкурентоспроможної” освіти де-факто означає, що на зміст освіти, на запропоновані абітурієнтам альтернативи впливають насамперед запити ринку. Студентів така ситуація не влаштовує � зміст освіти має визначати суспільство, включно з самими студентами, а не роботодавці. Крім того, специфіка Німеччини полягає в доволі сильному розведенні суто професійної та університетської освіти, тому коли з університету намагаються створити щось на кшталт фахової вищої школи, це викривлює цілу освітню систему.
А ще студенти вимагали скасувати плату за навчання та збільшити роль студентського самоуправління, покращити можливість обміну між університетами, сприяти навчанню всіх замість створювати т.зв. “еліту”.
Школярі протестували проти скорочення часу навчання, вимагали безкоштовної та доступної для всіх освіти. Класи, на їхню думку, нині завеликі, а вчителів замало.
Найбільша демонстрація відбулася в Берліні, де в демонстрації взяло участь від 20 до 27 тисяч людей (щоправда, поліція говорить лише про 12 тисяч ). Учасники виявили неабияку фантазію, вигадуючи гасла, і то не тільки студенти, а й школярі � чого варте, приміром, гасло “Освіта замість школи”.
Демонстрація пройшла цікаво, весело та мирно � тільки досі уряд не поспішав реагувати на ініціативу: наприклад, міністр освіти називає вимоги �вчорашніми�, а Болонський процес � “безальтернативним”.
Відео: http://www.intv-inter.net/ru/v/article/?id=569885
<a href="http://commons.com.ua/archives/5754