Маніфест EduFactory

Злиття Університету й Суспільства може приймати різні форми. Іноді воно формується під тиском ринку або продавлюється наданням фінансування під проекти з умовою подальшої передачі технологій для комерційних цілей, іноді вимогою є кооперація з урядовими структурами. Крім того, невпевненість працівників університетів в завтрашньому дні, змушує їх шукати додаткову роботу поза стінами університету. Не кажучи вже про трудові умови для не академічних співробітників.

Внутрішній склад університетської публіки також зазнав значних змін за рахунок вливання у студентство нових соціальних і національних верств. Ці перетворення змінили можливості для висловлення політичного в університетах, й ініціювали нові види боротьби. В деяких місцях політизований студентський рух зник, в інших почав зростати. Транснаціоналізація багатьох університетів, в тому числі інтернаціоналізація і диверсифікація студентства, призвела до нових форм культурних конфліктів. В той же час університети втратили свою традиційну місію відтворення й охорони національної та офіційної культури.

Необхідно осмислити зміни, що відбулися. І, передусім зрозуміти, як зроблені висновки допоможуть розвитку радикального політичного дискурсу і зорганізують навколо нього конкретні практики?

Сьогодні Університет – це найважливіше місце інтервенції, насамперед тому, що він є глобальним. Дійсно, немає такого поняття, як “Університет”, але тільки “університети”, на їх конкретних географічних, економічних і культурних територіях. Навіть в університетах існують різні трудові норми та умови, а також різні практики адміністрування. Якщо продовжувати аналогію з “Заводом”, яким ми знали його в минулому, то й університет слід розуміти саме як місце боротьби. В такому разі, все ж має сенс зрозуміти і проаналізувати відмінності на місцях. Навіть, якщо все швидко змінюється і ми спостерігаємо за періодом формування цих відмінностей.

Ми пропонуємо ряд транснаціональних веб-дискусій, присвячених стану університетів.

Така робота підготує серію пересувних семінарів на різні теми (у містах, назви яких ми визначимо пізніше), а результати заархівують і викладуть в он-лай. Першою темою стане “Конфлікти на території виробництва знань”. Дуже важливо, щоб участь в роботі прийняли люди з усіх континентів, з різних типів університетів, люди з протилежним ставленням до академічного життя і активісти , що представляють “вільні” або “автономні” ініціативи. Наша мета – використати дискусію для того, щоб прояснити відносини між розділеними географією й культурними відмінностями учасниками, створити колективне знання в глобалізованому суспільстві. Це знання має бути використано учасниками для спротиву.

Переклад – [url=http://www.streetuniver.narod.ru/]Вуличний університет (Росія)

Сайт EduFactory – [url=http://www.edu-factory.org]http://www.edu-factory.org

Схожі статті

Напишіть відгук