Попередні події та спроби комерціалізувати освіту увінчались невдачею. Причина – брак легітимності, а як результат – студентські протести. Зараз для подолання браку легітимності влада вирішила провести всеукраїнський референдум.
На референдумі 7 питань. Та мало того що питання вводять в оману студента, вони навіть не стосуються законопроекту. Одне з них стосується незмінності плати за контракт, та закон цього не гарантує. Він гарантує незмінності плати на термін дії договору, та договір може укладатися щороку (ст. 67 закону). Автономія (у законопроекті відсутня ст. 38 чинного закону про погодження з органом студентського самоврядування призначення заступника декана, проректора, які відповідають за роботу зі студентами) та стипендія (ст. 56 надає право міністерству вводити додаткові критерії нарахування стипендії)? В законопроекті цього не тільки немає, а й не буде. А ст. 42 дає можливість відрахування студента за невідомим до цього критерієм – «академічний плагіат».
Якщо цей законопроект буде прийнятий, то це стане ще однією сходинкою до деградації не тільки системи вищої освіти, а й суспільства вцілому. Тоді освіта стане доступною лише для обмеженого кола, таких собі «обраних», і призведе до ще більшого розшарування населення, а знання втратять свою сутність.
Для того щоб зберегти право на освіту, необхідно продовжувати боротьбу. Наша головна зброя – інформація. Надання розголосу даної проблеми підніме її на обговорення у всьому суспільстві, а також володіння інформацією спонукає до більш активних дій починаючи від звичайного бойкотування і розповсюдження листівок до організації круглих столів та акцій протесту. Збережемо освіту разом.
товариш Фантом,
“Пряма дія”-Київ